Sunday 30 December 2012

Perjuangan Sebuah Hati

Masa begitu deras berlalu di layangkan kapal kertas bawa sapuan angin rendang menjadikan arus air menjadi begitu pantas tanpa disedari dari akhirnya tersadai pada satu destinasi yang tidak pasti. Ada berjalan mengharungi tiap tapak dengan penuh kegembiraan namun ada juga ranjau yang dilalui penuh kedukaan demi kedukaan malah mengoncang iman di taut hati agar berlaku teguh.

Kesedihan bila didengari cuping telinga membuka hati ketahui juraian air mata tidak terhenti walhal mengapa tangisan itu tidak pernah sendu kata suatu suara pada diri ini. Kerna hati masih sayang untuk meninggalkan perkara yang lalu apa lagi melupakan bukan satu perkara yang mudah. Pantas membuat keputusan hati mulai rasa tidak senang.

Kehidupan membuka banyak demensi dalam minda. Usah di ratap malah terlalu berharap kelak berharap atau sebaliknya akan mengundang nada kesal. Berserah dan berdoa moga- moga kehidupan seterusnya berselindung hikmah terselah kesyukuran.

Hati berkaca

Jangan sia-siakan apa yang kita ada. Gunakan peluang selagi berbaki untuk mengenal diri lebih dekat dan dekat lagi pada diri pantas juga padaNya.

No comments:

Post a Comment